Han solgte 40.000 is til Salling Group, men det stopper langt fra dér
Han begyndte med at sælge kanelgifler, donuts, slush-ice og ispinde fra sin bod i Valby Idrætspark.
Så udvidede han med boder på Hvidovre Stadion og Brøndby Stadion.
Nu er 14-årige Julius van Overeem så godt i gang med at slå sit navn fast i fødevarebranchen, at hans planer om endnu flere boder på danske stadions er sat på pause.
Han indgik for nylig en aftale med Salling Group, der aftog 40.000 Julius-jordbæris for at sælge dem i koncernens Netto-butikker, han har lanceret en serie romkugler, og meget mere er på vej, hvis det står til Julius van Overeem.
Isene hos Netto sælges som spotvare. Når de er væk, kan Netto sagtens få en ny sending, men ellers er der nye muligheder i støbeskeen, hvis Netto - eller andre - er interesseret, lader han forstå.
- Jeg går og udvikler på nye produkter og ser på, hvad jeg kan sælge. Jeg vil jo gerne have mit eget navn, Julius' Bod, på det, jeg sælger, siger han med henvisning til, at hans stadionboder til at begynde med udelukkende solgte varer, han havde købt andre steder.
Håndlavet i Sverige
Romkuglerne får han leveret fra den nordjyske grossistvirksomhed Max Krone, der får dem håndlavet i Sverige. De bliver leveret i emballage med Julius' Bod-logo, og de kommer i fire varianter.
Kuglerne er til salg i en stribe sjællandske Meny- og Spar-butikker, blandt andet hos Meny i Illum i København.
Alt i alt har Julius van Overeem fået så travlt med sine nye fødevareprojekter, at han p.t. ikke har tid til at eksekvere sine planer om mange flere stadionboder rundt om i landet.
I februar oplyste han til RetailNews' søstermedie, Food Supply, at han var ved at udvikle et franchisekoncept til 14-18-årige, som gerne vil være iværksættere.
- De skal kunne købe konceptet og få adgang til de billigere priser hos mine leverandører - og så sørger jeg også for adgang til stadion for dem, fortalte han.
Men det projekt bliver altså ikke til noget lige med det første.
- Det andet med at udvikle fødevarer tager meget af min tid. Selv om det stadig er de tre stadionboder, der trækker flest timer, konstaterer iværksætteren, som også skal få det hele til at gå op med at gå i 9. klasse på Pilehaveskolen i Vallensbæk.